m

Sivut

1/27/2018

Minun matkani - Kreikka, Rodos

Ensimäinen kerta lämpimässä maassa tulee tässä, elikkäs Kreikka! Olimme reissussa koko perheeni kanssa (äiti, isi, sisko, veli ja hänen puoliso). Olimme kaikki siskoani lukuunottamatta ensimäistä kertaa lähdössä rantalomalle. Viikon reissun Rodoksella majoituimme Kolymbia nimisessä kaupungissa. Tämä loma oli kyllä kaikinpuolin rentouttava ja mukava! Oli ihana että pystyi vain rennosti oleskelemaan ilman suurempia suunnitelmia, oikeastaan keksimme aina vasta aamusta tekemistä päivälle. Ilmat suosi meitä, joka päivä oli paahtava helle. Vain yhtenä päivänä satoi välillä, mutta sopivasti olimme valinneet sen päivän kaupoissa kiertelyyn, joten pystyi hyvällä omallatunnolla shoppailemaan.

B5D8D8C9-1C21-47E3-A082-0BE630C1E1B6
rodos3 EDCC5281-EA4C-4007-AF04-9B6ACED62ECD 096A0BB4-40FC-4DA5-A31F-8F63CEF098C2

Hotellimme oli life aegean park by atlantica, joka oli täydellisin hotelli mitä olin ikinä nähnyt (mikäpä muukaan, sillä olihan tämä oli ensimäinen hotellini ulkomailla).  Hotellialue oli mahdottoman suuri, siellä oli kaikki mitä voisi toivoa. Illalla siellä järjestettiin upeita laulu-ja tanssiesityksiä. Meillä oli all inclusive, se oli ehdottomasti tärkeä Kolymbiassa ollessa, sillä lähellä hotelli oli melko kaukana kaikesta! Hotellilla oli monia erilaisia uima-altaita ja oma vesipuistokin. Pystyi myös pelaamaan erilaisia pelejä, aamuisin siellä pidettiin myös ainakin joogaa ja vesijumppaa. Me viihdyttiin paremmin kuin hyvin, joten aikaa tuli vietettyä ihan hotellilla oleskellenkin! Hotellia en välttämättä suosittelisi kaveriporukalle pitkien etäisyyksien takia, mutta perheille täydellinen. Olisin voinut viettää koko viikon vaikkapa pelkästään hotellilla. Mainittava on myös todella hyvät ruuat, ruokailu aikojen välillä oli myös aina pientä purtavaa tarjolla. Nälkä ei siis kerennyt päästä yllättämään.

Yhtenä päivänä kiipesimme vuorelle, jonne reitti lähti myös hotelliltamme. Meidän hotellialue näkyy ylimmässä kuvassa kokonaan. Hotellin lähellä sijaitsi Kolymbian ranta, kävimme siellä pariin kertaan uimassa ja kävelyllä. Kävimme myös Zambika beachilla, jonne oli noin 20-30km matkaa. Se oli hieman pettymys, silloin tuuli niin että hiekka pöllysi kasvoille. Auringonotosta ei siis tullut oikein mitään. Olisi ehkä pitänyt valita parempi päivä, mutta muualla tuuli ei tuntunut läheskään yhtä voimakkaalta. Kävimme myös kolymbian keskustassa kiertelemässä kävelyllä, se oli pieni ja siellä ei ollut kauheasti mitään muuta kun katukauppoja ja pari ravintolaa.

rodos4rodos6
48BDBAE3-FD4A-4DD5-A109-274C174DCD5A

Vuokrattiin myös auto parina päivänä, jolloin lähdettiin sitten kauemmas. Parina päivänä kävimme Rodoksen keskustassa autolla shoppailemassa (noin. 35km matkaa). Siitä minä pidin, kaupunki oli viihtyisä ja kauppoja löytyi ainakin minun makuuni hyvin. Yhtenä iltana kävimme myös Rodoksen kaupungin yöelämässä, mutta se ei minulla oikein napannut. Ehkä tässäkin asiassa olisi eri, jos olisi kavereiden kanssa liikenteessä. Rodoksessa oli mahtavaa, kun pystyi käymään viikon aikana lähes päästä päähän koko saaren. Kerkesi tutustua moneen paikkaan, sillä se on vain alle 80km pitkä ja noin 35km leveä. Meidän hotelli sijaitsi aikalailla keskellä Lindosta ja Rodoksen keskustaa.

Yksi mainittava kokemus oli myös, kun kävimme paikassa nimeltä 7springs. Kävelimme semmoisen pitkän, kapean ja pimeän luolan sisällä, jossa oli vettä noin 20cm. Se oli jännittävää ja siistiä! Käytiin myös riippuliitämässä ihan meidän hotellin lähistöllä, oli mahtava nähdä Rodosta niin korkealta. Rodoksen vanhassa kaupungissa kävimme myös kävelemässä, se kannattaa kyllä myös käydä katsomassa, jos on suuntaamassa Rodokselle.

rodos7

Ylläolevassa kuvassa näkyy Lindoksen kaupunki, se oli niin kaunis! Tämä paikka on tuttu sen valkoisista taloista. Pieniä sokkeloisia kujia vain kiersi tuolla kaupungissa, oli hauskaa kun ihmiset ajelivat siellä niitä pieniä kujia pitkin skoottereilla. Siellä asui ihmisiä ja talot olivat kaikki ihan vieri vieressä ja naapurissa saattoi olla ruokakauppa tai katukauppa. Lapset leikkivät siellä vain kujilla tai omalla sisäpihalla. Joihinkin asuntoihin näkyi sisäpihalle. Heillä ei ollut kattoa muuten, mutta saattoi olla esimerkiksi syvennys sängylle, jonka päällä oli katto! Mitään ihmeempää ostamista ei tuolta löytynyt, mutta ehdottamasti näkemisen arvoinen, joten tätä kannattaa mennä ihastelemaan. Siellä oli myös melko paljon ravintoloita, mutta niitä emme kokeilleet. Jälkeenpäin ajateltuna olisi voinut käydä kokeilemassa jotain ruokapaikkaa hotellin ulkopuolelta, sillä söimme muistaakseni joka päivä hotellilla. On matkustaminen vain niin ihanaa ja avartavaa!

Huomenna minä hyppään poikaystäväni kanssa koneeseen kohti Thaimaata!